نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برجام امروز در حال اجرایی شدن است و دولت دیگر هیچ بهانه‌ای برای رفع مشکلات اقتصادی مردم ندارد، گفت:‌ متاسفانه برخی از مسئولان به مردم فقط وعده آینده را می‌دهند.

به گزارش مشرق، محمد سلیمانی نماینده مجلس شورای اسلامی در همایش «مجلس، دولت و نفوذ اقتصادی» که عصر امروز به همت بسیج دانشجویی در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، ضمن درخواست از دانشجویان و جوانان برای برگزاری جلساتی برای ارائه مطالبات خود به مسئولان گفت: مطالبه کردن به نفع کشور است و موجب پیشرفت می‌شود. به همین دلیل سعی داشته باشید از مسئولان در چنین جلساتی دعوت کنید.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان رهبری تاکید کرد: مجلس در راس امور است و جایگاه بسیار ویژه و مهمی دارد و باید به بحث مجلس بیش از این پرداخته شود.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود ادامه داد: در کشور ما یک دیدگاه وجود دارد که می‌گوید ما می‌توانیم حکومت اسلامی را برقرار کنیم و به تمدن اسلامی برسیم و در مقابل آن یک دیدگاه دیگر نیز وجود دارد که می‌گوید ما چنین چیزی را نمی‌خواهیم و می‌توانیم به نحوی جیره‌خوار غرب باشیم. در زمان مشروعیت هم می‌بینیم که این دو دیدگاه با هم درگیر هستند.

سلیمانی ادامه داد: تفسیری که مقام معظم رهبری در این رابطه دارند این است که جمهوری اسلامی ایران باید مراحلی را طی کند. مانند بحث استقلال، اعتلای انقلاب اسلامی، شکل‌گیری تمدن اسلامی و در نهایت هم بحث جامعه حضرت مهدی (عج) مطرح می‌شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مسئولان در نظام اسلامی باید دارای یکسری ویژگی‌ها باشند، افزود: یکی از این ویژگی‌ها این است که مسئولان در نظام اسلامی کار اقتصادی نکنند. زیرا اگر اینچنین باشد مشکلات اقتصادی ما حل نخواهد شد.

وی گفت: انتقاد ما به دولت به دلیل این است که گفته می‌شود 6 نفر در دولت نشسته‌اند که هزار میلیارد پول دارند و وقتی چنین بحثی مطرح می‌شود هیچ کسی آن را تکذیب نمی‌کند.

سلیمانی در ادامه ضمن انتقاد از عدم استفاده از توان داخلی توسط برخی مسئولان گفت: متاسفانه ایرانی‌ها هیچ اجازه ندارند وارد بحث بالادستی صنعت نفت شوند. در فاز 15 و 16 در پارس جنوبی دیدیم که بعد از مدتی که شاهد پیشرفت در این دو فاز بودیم آن را تعطیل کردند و گفتند خارجی‌ها باید بیایند و کار را ادامه دهند که بعداز مدتی خارجی‌ها نیامدند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: متاسفانه گاهی شنیده می‌شود برخی از مسئولان می‌گویند ما فقط توان درست کردن آبگوشت بزباش را داریم که این تحقیر اقتصاد و ملت است. در صورتی که ما توان بسیار بالایی داریم و شرکت‌هایی مانند مپنا را شاهد هستیم که با بزرگترین شرکت‌های دنیا رقابت می‌کنند. اگر چنین مجلسی برپا شود که زیر سطح چنین تفکری برود، معلوم نیست چه اتفاقی برای کشور بیفتد و اینکه آیا دیگر در دانشگاه علم باقی خواهد ماند؟

وی ضمن انتقاد از قرارداد جدیدی که خودروسازی با پژوی فرانسه به امضا رسانده است، خاطرنشان کرد: بیش از 50 سال است که صنعت خودروسازی در کشور ما راه افتاده ولی متاسفانه کیفیت آنچنان مناسبی ندارند. در زمانی هم که مردم تصمیم می‌گیرند به دلیل کیفیت پایین و قیمت بالای خودرو دست از خرید آن بردارند، یکی از وزیران کشور آنها را ضدانقلاب خطاب می‌کنند یا اینکه می‌گویند باید مدیر از خارج کشور وارد کنیم.

سلیمانی تصریح کرد: اگر نماینده مجلس وکیل‌الدوله باشد حتما با مشکل روبرو خواهیم شد. البته من به نمایندگان اینچنینی دولت ذلیل می‌گویم و نمایندگان دولت ذلیل هرگز نمی‌توانند تحول اقتصادی و پیشرفت ایجاد کنند.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: در قدم اول نیروی انسانی اصلی‌ترین پتانسیل و ظرفیت در جمهوری اسلامی ایران است که متاسفانه از آن استفاده نمی‌شود و متاسفانه می‌بینیم درب صنعت نفت و گاز ما بسته می‌شود و نیروی انسانی ما بیکار است.

وی در ادامه تاکید کرد: من در دو سال و نیم اخیر که در مجلس هستم از اینکه می‌بینم در وزارت نفت وزیر از معاون پیرتر است و مسئولان دیگر یکی از یکی کهنسال‌ترند بسیار غصه خوردم. وزارتخانه‌ای که اینگونه باشد نمی‌تواند باعث پیشرفت شود.

سلیمانی با بیان اینکه ما باید یک مجلس زنده تشکیل بدهیم که پاسخگوی نیازها و مشکلات مردم و کشور باشد، افزود: وقتی یک مسئول فقط خانه‌اش چند هزار متر مربع است چگونه می‌تواند کار کند و درد ملت را بفهمد؟ معلوم است با چنین روندی که ایجاد می‌شود شاهد مشکلات اقتصادی هستیم و شب پرداخت یارانه‌ها مصیبت برخی مسئولان آغاز می‌شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: مسئولان باید از مسائل حاشیه‌ای دوری کنند و نباید وارد حاشیه شوند. مردم مسئول پرحاشیه را دوست ندارند. باید حاشیه را رها کرد و به داد ملت رسید.

سلیمانی اظهار داشت: وضعیت اقتصادی و معیشتی امروز به مردم فشار می‌آورد. باید فکری کرد و راه چاره‌ای اندیشید. امروز برجام هم که امضا شده و دیگر هیچ بهانه‌ای وجود ندارد. پس دولت باید فکری برای مشکلات اقتصادی مردم انجام دهد.

وی در خاتمه با بیان اینکه هزینه جاری دولت در سال 94 دو برابر سال 89 است، گفت: برخی مسئولان فقط به مردم وعده آینده می‌دهند و معلوم نیست این آینده کی قرار است برسد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس